Zlá strava je dôvodom zníženého počtu spermií

V rade štúdií posledných rokov sa objavila väzba medzi životným štýlom a mužskou plodnosťou. Niektoré štúdie pritom ukazujú, že správne vyživované spermie majú najväčšiu šancu na úspešné počatie, zatiaľ čo ostatné štúdie potvrdzujú to, čo ostatní tušia. Zlé jedlo a životný štýl sú významnou príčinou mužskej neplodnosti.

Autor: Antonia ~ Zdroj: Naturalnews.com ~ Foto: Shutterstock.com

[columns autocols=“2″]
[dropcap type=“2″]N[/dropcap]asýtené tuky znižujú počet spermií. Nasýtené tuky nie sú len horšie stráviteľné, môžu byť dokonca zodpovedné za slabnúci počet spermií u mužov. Nedávna štúdia na mladých dánskych pánoch zistila, že tí, ktorí mali diétu s vysokým obsahom potravín s veľkým množstvom nasýtených tukov (syr, smotana, tučné mäso, čokoláda), mali o 38% nižšiu koncentráciu spermií a o 41% nižší počet spermií ako muži, ktorí sa nadbytku nasýtených tukov vyhýbajú.

V minulom roku brazílska štúdia zistila, že celozrnné výrobky majú pozitívny dopad na životaschopnosť spermií a že zvýšená spotreba čerstvého ovocia podporuje rýchlosť a obratnosť spermií. Naopak obezita, drogy, alkohol, káva či nadmerné teplo pohyblivosť znižujú.

 

Najlepšie potraviny na zvýšenie počtu spermií

Nie všetky tuky sú si rovné – pre srdce vhodné omega-3 mastné kyseliny sú pre spermie veľmi vhodné a spermie sú potom najzdravšie. Preto by ste do svojho jedálnička mali zaradiť ľanové semená, chia semená, konope či vlašské orechy. Prekypujú Omega-3 tukmi, vitamínom D, bielkovinami, vlákninou a antioxidantmi. Omega-3 mastné kyseliny navyše majú schopnosť zlepšiť prietok krvi do genitálií, čo zaisťuje lepšiu sexuálnu funkciu a zdravšie spermie.

Kel, špenát, kapusta, špargľa, avokádo či fazuľa obsahujú veľa kyseliny listovej, ktorá je dôležitá pre správne fungovanie spermií. Nízke hladiny kyseliny listovej boli spojené so spermiami s chromozomálnymi abnormalitami.

Ustrice a čierne ríbezle, ale tiež korenie ako je horčica či sezam, sú vynikajúcim zdrojom zinku a selénu, stopové prvky boli spojené s mužskou plodnosťou. Štúdia zistila, že nedostatok zinku znižuje funkciu semenníkov u štyroch z piatich mužov.

Citrusové plody, červená paprika a sladké zemiaky obsahujú tiež kyselinu listovú, sú však tiež bohaté na vitamín C, ktorý je nevyhnutný pre vstrebávanie kyseliny listovej. Vitamín C tiež znižuje oxidačný stres spermií, zlepšuje ich životnosť a pohyblivosť. Rovnako tak je veľmi dôležitý pre dozrievanie zdravých spermií i vitamín A.[/columns]


Súvisiace články

Aký je Váš názor?

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.