Sušené slivky proti zlomeninám a osteoporóze

Štúdia, ktorú nedávno vykonal tím výskumníkov na Florida State University a Oklahome, ukazuje, že každodenná konzumácia niekoľkých prírodných, sušených sliviek zabraňuje v starobe zlomeninám a osteoporóze.

Autor: Michelle Bosmier ~ Zdroj: Naturalnews.com ~ Foto: Shutterstock.com

[columns autocols=“2″]
[dropcap type=“2″]To[/dropcap] je skvelá správa predovšetkým pre ženy po menopauze, ktoré bežne bojujú so stratou hustoty kostného tkaniva a zvýšeným rizikom zlomeniny. Zatiaľ čo kosti slabnú a osteoporóza môže ovplyvniť starších jedincov oboch pohlaví, existuje jasný vzťah medzi poklesom produkcie estrogénu a vznikom osteoporózy u žien. Podľa nedávnych štatistík zo Spojených štátov je viac ako 8 miliónov žien a 2 milióny mužov postihnutých osteoporózou.

Nečakajte na zlomeninu, alebo diagnostikovanie osteoporózy. Robte niečo zmysluplného a praktického. Ľudia môžu začať jesť 2 až 3 sušené slivky denne a postupne množstvo zvyšovať až na 6 až 10 sliviek denne. Sušené slivky môžu byť konzumované vo všetkých formách a môžu byť zahrnuté do rôznych receptov.
~ prof. Bahram H. Arjmandi

Vedecký tím vedený Bahramom H. Arjmandim testoval po dobu 12 mesiacov dve skupiny žien po menopauze. Testovaná skupina sa skladala z 55 žien, ktoré boli inštruované, aby jedli denne 100 gramov sušených sliviek, zatiaľ čo kontrolná skupina s 45 ženami jedla denne 100 gramov sušených jabĺk. Pre doplnenie stravy všetci účastníci štúdie dostali denné doplnky vápnika (500 mg) a vitamínu D (400 jednotiek).

Tím profesora Arjmandi testoval vzorky kostného tkaniva z lakťovej kosti a z chrbtice – došiel k záveru, že testovaná skupina so sušenými slivkami vykazovala výrazne vyššiu minerálnu hustotu kostí oproti skupine so sušenými jablkami. Arjmandi vysvetlil, že je to čiastočne výsledok schopnosti sliviek znížiť rýchlosť resorpcie kostí (biologický proces, pri ktorom sú vyplavované minerály z kostí do krvného obehu).

U mladých dospelých ľudí je tento proces vyvážený schopnosťou tela rýchlo regenerovať kostné tkanivo. Ale s pribúdajúcim vekom táto schopnosť regenerácie klesá, až je nižšia než miera resorpcie.

Počas svojej kariéry Arjmandi študoval a porovnával mnoho druhov ovocia, vrátane fíg, ďatlí, hrozienok a jahôd, a zdôraznil, že žiadne z nich nemalo taký vplyv na hustotu kostí, aký majú sušené slivky. Dodal, že prvých päť až sedem rokov po menopauze majú ženy riziko rednutia kostí 3 až 5 percent za rok, zatiaľ čo okolo 65. roku života muži strácajú kostné tkanivo rovnakou rýchlosťou ako ženy.

Toto robí sušené slivky úžasne užitočným prírodným zdrojom pre jednotlivcov v strednom veku, ktorí sa zaujímajú o udržiavanie zdravých kostí.

Profesor Arjmandi nakoniec varoval pred čakaním – radšej hľadajte spôsoby, ako zlepšiť zdravie svojich kostí, ako by ste mali čakať, čo povie diagnostika.
[/columns]


Súvisiace články

Aký je Váš názor?