Potraviny, ktoré vám zlepšujú pamäť

Zlá pamäť môže byť pre kohokoľvek vážnym problémom – zvlášť, keď ovplyvňuje váš každodenný život. Zlá pamäť je tiež charakteristická pre zlé zdravie, poukazuje to na spomalené funkcie mozgu. Existuje veľa vecí, ktoré vám pomôžu zlepšiť pamäť, ale tá najľahšia technika je pridať do vášho jedálnička zdravé potraviny.
[columns autocols=“2″]
[dropcap type=“2″]Tu[/dropcap]je zoznam niekoľkých potravín, ktoré vám pomôžu zlepšiť pamäť.

Ryby

Ryby sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny, ktoré nielenže pomáhajú srdcu, ale tiež zlepšujú pamäť a bojujú proti depresiám. Tieto kyseliny sú súčasťou mozgu, preto môžu zlepšiť funkciu mozgových buniek. Sleď, losos, tuniak, makrela, platýz a sardinky najviac obsahujú omega-3 mastné kyseliny. Uistite sa, že jete kvalitné a zdravé, v prírode chytené ryby – mnoho dovážaných rýb a rýb z chovov môže byť nebezpečenstvom pre vaše zdravie!

Bobule

Bobule sú bohaté na anthokyaníny, fytochemikáliu zodpovednú za prevenciu straty pamäti – obzvlášť s rastúcim vekom. Tiež obsahujú quercetín, ktorý napomáha správnej funkcii mozgových buniek. Čučoriedky, maliny, jablká a červené hrozno obsahujú obe tieto látky, takže ak ich zaradíte do svojho jedálnička, môžete si zlepšiť pamäť.

Zelenina

Zelenina, obzvlášť tá hlúbová, zlepšuje vašu pamäť. Ide najmä o karfiol, brokolicu, hlávkovú kapustu, ružičkový kel, šalát a mnoho ďalších druhov listovej zeleniny. Nielenže zlepšuje pamäť, ale obsahuje aj veľa vitamínov a minerálov, ktoré udržujú celé vaše telo zdravé.

Orechy

Orechy sú plné vitamínov E a B6, kyseliny listovej, omega-3 mastných kyselín a omega-6 mastných kyselín, ktoré pomáhajú dobíjať vašu mentálnu energiu. Existuje mnoho druhov, z ktorých si môžete vybrať.

Začlenením týchto potravín do vášho denného jedálnička pomôžete svojej pamäti, ale tiež zlepšíte celkové zdravie celého vášho tela.[/columns]

Zdroj: Naturalsociety.com ~ Foto: Shutterstock.com

Súvisiace články

Aký je Váš názor?