Odšťavovanie ako cesta k omladeniu a podpore zdravia

Opýtajte sa niektorého vegána alebo vegetariána – čím viac rastlín jedia, o to zdravší sú. A keď to spoja s odšťavovaním, zlepšia tým svoje celkové zdravie a blaho svojho tela. Ak ste ešte nezačali s odšťavovaním, tak teraz je ten správny čas.

Autor: Elizabeth Renter ~ Zdroj: NaturalSociety.com ~ Foto: Shutterstock.com

[columns autocols=“2″]
[dropcap type=“2″]J[/dropcap]edným z úžasných výhod odšťavovania je schopnosť spotrebovávať viac, než by ste za normálnych okolností spotrebovali a to úplne jednoduchým spôsobom.

Povedzme, že budete chcieť získať niektorý z bohatých benefitov zimnej kapusty. Môžete si to dať na večeru vo forme asi pol šálky zeleného alebo to jednoducho pridajte do mixéra a získate oveľa viac bez toho, aby ste sa cítili plný. Okrem toho môžete pridať mrkvu, uhorky a petržlen a užívať si všetky výhody, ktoré ponúkajú.

Čerstvá šťava alebo džús pomôže vášmu telu postaviť sa na nohy a môže slúžiť ako náhrada ranného jedla alebo ako ľahké občerstvenie v strede dňa.

Máte dve možnosti ako získať šťavu: buď pomocou odšťavovača alebo mixéra. Ja osobne používam radšej mixér ako „odšťavovače“; získate tým hustejší nápoj. Ak používate odšťavovač, prídete o veľa vláknin, ktoré nájdete v celej zelenine. V čerstvej šťave to všetko nájdete. Niektorí ľudia nemajú radi kusy alebo silnejšiu štruktúru zŕn zeleniny v šťave, zatiaľ čo niektorí ľudia to milujú. Pointa je, že obe šťavy a koktaily sú vynikajúce pre vás a budú fungovať.

Ďalej je dôležité rozhodnúť sa, čo všetko do šťavy pridáte. Niektorí hovoria, že najlepšie je oddeliť zeleninu od ovocia. Ale predovšetkým tým, ktorí sú noví v odšťavovaní treba pripomenúť, že môže byť ťažké pre telo prijať všetky druhy zeleniny v nápoji. Ovocie dodáva nápoju trochu prírodného cukru a tým je šťava chutnejšia.

Keď odšťavujete, je často dôležité vybrať si vhodnú listovú zeleninu; to by malo tvoriť základ vášho džúsu alebo šťavy. Ja mám rada zimnú kapustu ale znova, je to veľmi tmavá zelenina a niektorí preferujú niečo jemnejšie. Špenát je tiež dobrou voľbou. A potom už len pridajte čo chcete.

Uhorka ponúka veľmi dobré detoxikačné benefity a množstvo vody s jemnou príchuťou – to sú najpoužívanejšie prísady do zeleninových džúsov. Zeler je ďalšou frekventovanou prísadou. Byliny ako je koriander a petržlen sú skvelé doplnky, ktoré poskytujú čistú a ostrú chuť.

Buďte kreatívny a zažite zábavu. Dohliadnite na to, aby šťava bola organického pôvodu s dostatkom vody, šťavy z kokosu alebo mandľového mlieka.Uprednostnite radšej šťavy prírodného pôvodu ako prefabrikované šťavy. Už po prvom odšťavovaní si nájdete svoje kombinácie vo veľmi krátkom čase a budete žať zdravé benefity po zvyšok svojho života. Do toho!

[/columns]


Súvisiace články

Aký je Váš názor?