Baktérie sú dôležité pre správnu funkciu imunity

Vedci teraz potvrdzujú, čo mnohí tvrdia už roky, ohľadom role baktérií v našom tele. Baktérie a denné vystavenie sa baktériám je dôležité pre správnu funkciu imunitného systému. Mnoho rodičov dbá na to, aby ich deti neboli vystavené baktériám dezinfikovaním všetkého s čím prídu do kontaktu prípravkami, ktoré obsahujú triklosan – antibakteriálne obrúsky, gély, mydlá, atď. Deti nie sú vystavené dostatočnému množstvu imunitu posilňujúcich baktérií v prostredí.

[columns autocols=“2″]
[dropcap type=“2″]D[/dropcap]ospelí sú tiež ovplyvnení – mnohí jedinci majú pocit, že prakticky všetky choroboplodné zárodky a baktérie sú zlé a vynakladajú veľké úsilie, aby sa ich vo svojom každodennom živote zbavili.

Nový výskum, ktorý dokazuje to, čo bolo známe celé stáročia, ukazuje, že problémy sa môžu objaviť v prípade menšieho vystavenia sa pôsobeniu baktérií. V skutočnosti z toho môžete ochorieť. Koncept je nazývaný „hygienickou hypotézou“, ktorá v zásade tvrdí, že choroby postihujú skôr jedincov v modernom svete, kde je moderná hygiena a dezinfekcia kráľom.

Štúdia ukazuje, ako znížené pôsobenie baktérií môže drasticky ovplyvniť vaše zdravie a zdravie celej vašej rodiny. Výskumníci testovali dve skupiny myší s veľmi odlišnými výsledkami. Prvá skupina bola vystavená normálnemu prostrediu s baktériami, zatiaľ čo druhá skupina bola v prostredí úplne bez baktérií. Vedci potom porovnali imunitné systémy týchto dvoch skupín a našli dôkaz, ktorý silne dokazuje význam vystavenia sa baktériám.

Nielen že myši vystavené mikróbom mali silnejší imunitný systém, než druhá skupina, ale tá druhá skupina mala aj významné zápaly pľúc a hrubého čreva podobné astme a ulceróznej kolitídy u ľudí.

Je tu veľmi prospešná úloha mikróbov, čo sa týka zdravia.
~ Dr. Richard Blumberg

Aj keď to môže byť pre modernú spoločnosť výzvou, je dôležité nechať sa vystaviť prirodzenému pôsobeniu baktérií v životnom prostredí. Zvlášť prospešné môže byť, keď budete chodiť bosí po zemi. Je tiež dôležité konzumovať dostatočné množstvo probiotík v potrave, ktoré obsahujú známe „dobré baktérie“. Fermentované potraviny, ako napríklad kyslá kapusta, tempeh, miso alebo kefír, sú bohaté zdroje probiotických baktérií.
[/columns]

Zdroj: Naturalsociety.com ~ Foto: Shutterstock.com

Súvisiace články

Aký je Váš názor?

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.