7 spôsobov ako prirodzene zmierniť symptómy menopauzy

Keď žena dosiahne vrchol svojho života, môžu sa u nej začať prejavovať symptómy spojené s veľkými zmenami jej hormonálnej aktivity. Pri perimenopauze ako aj menopauze môže u žien dôjsť k zníženiu hladiny estrogénu ako aj zmenám v hladinách progesterónu a testosterónu. To môže viesť k náladovosti, kŕčom, zníženému libidu, návalom tepla, zvýšeniu váhy, nadúvaniu ako aj početným iným symptómom.

Autor: Christina Sarich ~ Zdroj: NaturalSociety.com ~ Foto: Shutterstock.com

[columns autocols=“2″]
[dropcap type=“2″]N[/dropcap]ašťastie sa ženy nemusia spoliehať na farmaceutické lieky pre zmiernenie týchto značných zmien v hladinách ich hormónov. Tu je 7 skvelých prirodzených spôsobov ako jednoducho prekonať menopauzu.

[list type=“numlist“]

  1. Ploštičník strapcovitý – Táto bylina je veľmi efektívna pre zjemnenie návalov tepla a reguláciu celkového systému ženy. Bola široko používaná v Európe v 50-tych rokoch aby pomohla ženám v ich reproduktívnom cykle života. Tehotným ženám tiež môže pomôcť začať rodiť.
  2. DHEA (Dehydroepiandrosterone) – Chcete znova naštartovať svoje libido? Ako sa dostávame cez 30. prirodzené hladiny DHEA v našich telách začínajú klesať. Nie len že vo Vás rozprúdi túžbu milovať sa, ale tiež môže utlmiť návaly tepla.
  3. Ženšen – Dostávate z menopauzy depresiu? Ženšen Vám môže pomôcť zlepšiť náladu, vylepšiť pamäť a zvýšiť hladiny energie.
  4. Ľubovník bodkovaný – Ďalší skvelý zlepšovač nálady, ktorý eliminuje nespavosť, vypätosť, náladovosť a iné nechcené symptómy menopauzy.
  5. Ľanové semiačka a iné jedlá s vysokým obsahom lignínov – Ľanové semiačka majú vysoký obsah lignínov, čo je fytoestrogén, ktorý má tiež antioxidačné účinky. Ligníny vytvárajú široké spektrum látok v potravinových zdrojoch (secoisolariciresinol, matairesinol) a ľudskom tele (enterodiol, enterolactone).
  6. Dioskórea huňatá (koreň) – Táto rastlina bola používaná po stovky rokov vďaka kombinácii svojich estrogénových vlastností a vlastností podobných progesterónu. Vo veľkých množstvách ju konzumujú aj obyvatelia ostrova Okinawa, ktorí sa dožívajú aj cez 100 rokov.
  7. Vápnik – Mnoho hormonálnych výkyvov ku ktorým dochádza počas menopauzy zabraňujú zadržiavaniu vápnika. To z neho robí nevyhnutný doplnok stravy buď v podobe jedál s vysokým obsahom vápnika alebo v podobe každodenných tabletiek. Častejšie vystavenie sa slnku pre dostatok vitamínu D tiež môže pomôcť Vášmu telu absorbovať Vápnik pre silnejšie kosti ako starnete.
  8. AKTUALIZÁCIA Maca horská (Žerucha peruánska) – Obsahuje 17 esenciálnych aminokyselín, 5 fytosterolov, fruktóza, glukóza a viac ako 20 nasýtených a nenasýtených mastných kyselín. Pre Macu je špecifická prítomnosť glukosinolátov, ktoré ovplyvňujú plodnosť a predovšetkým 4 makanidy, ktoré tvoria špeciálny hormonálno-regulačný komplex. Makanidy v organizme prirodzeným spôsobom navodzujú opätovnú produkciu a rovnováhou hormónov.

[/list]

[/columns]


Súvisiace články

Aký je Váš názor?