4 obrovské výhody cvičenia v prírode

Je pravdou, že cvičenie v prírode počas zimných mesiacov nieje veľmi jednoduché. Sneh, dážd so snehom a dážd kombinované s nízkymi teplotami vytvárajú ťažké, ak nie nemožné podmienky pre cvičenie v prostredí prírody. Ale ak môžete cvičiť vonku, mali by ste, pretože je to pre vás koniec koncov omnoho lepšie.

Autor: J. D. Heyes ~ Zdroj: NaturalNews.com ~ Foto: Shutterstock.com

[columns autocols=“2″]
[dropcap type=“2″]Z[/dropcap]atiaľ čo pôvab telocvične – klimaticky zariadená, pohodlná a predvídateľná – je zrejmý, a to najmä v zimnom období, vznikajúca veda naznačuje, že cvičenie vonku má svoje výhody, ktoré nemôžu byť replikované na bežeckom páse, na stacionárnom bicykli alebo na steperi.

Beh vonku je omnoho lepší pre vašu kondíciu

Už len z jedného jediného dôvodu – nikdy neodbehnete toľko vo vnútri na bežeckom páse ako vonku po zemi. Váš krok je iný, vaša rýchlosť je iná (čo znamená, že máte tendenciu bežať oveľa pomalšie na bežeckom páse), vaše telo spaľuje kalórie inak a zlepšuje sa aj celková úroveň výdrže dýchaním cez nos.

Keď beháte vonku, tak aj vaše členky ohýbate inak – musíte, lebo profil terénu je rôzny, zatiaľ čo na bežeckom páse je ohnutie členku rovnaké, pokiaľ nezvyšujete sklon. Navyše, keď beháte vonku, tak sa často stáva, že bežíte z kopca. Tento druh pohybu sa ťažko realizuje na bežeckom páse. Pri ňom sa napínajú svaly odlišne ako pri behu na rovnej ploche alebo do kopca. Keď beháte na bežeckom páse, tak vynakladáte menej energie na rovnakú vzdialenosť ako keď beháte vonku.

TIP: Keď musíte behať vnútri na bežeckom páse, nastavte si stúpanie do kopca na 1%; táto úroveň sa najviac približuje tomu, keď beháte v prírode.

Bicyklovanie v prírode je tiež viac-menej o tréningu

Bicyklovanie na stacionárnom bicykli v posilňovni, aj keď si nastavíte určitý odpor, tiež nieje to isté ako reálna jazda na bicykli pozdĺž reálnej cesty, ktorá má svoje vzostupy a pády.

Rozdiel medzi rýchlosťou bicyklovania na reálnej ceste a tou v laboratórnych podmienkach je minimálny pre jednotlivca. Zdá sa však, že hmotnostne väčší jedinci majú väčší prospech z pevného odporu v laboratóriu v porovnaní s postupne rastúcim odporom v dôsledku zvýšenej telesnej hmotnosti, ktorý sa vyskytuje v prírodných podmienkach.

Čím väčšia je vaša telesná hmotnosť, tým väčší je odpor vetra a samozrejme, tým tuhšia je aj jazda (čo je dobré ak sa snažíte dosiahnuť lepšiu telesnú kondíciu a vytrvalosť).

Jednoducho sa cítite lepšie keď cvičíte vo voľnej prírode

Výskumníci odhalili, že tí, ktorí cvičia vonku v prírode nielen že dosiahnu lepšie fyzické výsledky ale aj:

[list type=“numlist“]

  1. Majú tendenciu dlhšie sa držať svojho tréningového plánu
  2. Majú tak isto omnoho lepšiu mentálnu kondíciu a výdrž

[/list]

Od dobrovoľníkov, podieľajúcich sa na študiách týkajúcich sa cvičenia, bolo požadované, aby absolvovali 2 prechádzky v rovnakom čase alebo v rovnakej vzdialenosti; jednu na bežeckom páse a ďalšiu vonku. Prakticky vo všetkých štúdiách dobrovoľníci informovali, že aktivity prebiehajúce v prostredí prírody si užívali viac. Na ďalších psychologických testoch bolo ich skóre v oblasti vitality, entuziazmu, potešenia a sebaúcty podstatne vyššie a v oblasti napätia, depresie a únavy nižšie po tom, čo absolvovali prechádzku na čerstvom vzduchu.

Ak pracujete vonku obklopení prírodou, tak tam aj vydržíte dlhšie. Niekoľko štúdii ukázalo, že časť dôvodu prečo ste viac fit (ak cvičíte vonku) je, že sa vyhýbate telocvični s presne vymedzenou teplotou a riadeným prostredím. Cvičenie vonku podporuje vašu výdrž cvičiť dlhšie a častejšie.

Existuje ešte vela špekulácii o tomto druhu cvičenia, ale pokiaľ máte problémy dodržiavať pravidelnosť v cvičení, tak je veľmi užitočné presunúť cvičenie do prírody.
~ Thorin Klososki, LifeHacker.com

[/columns]


Aký je Váš názor?