10 príznakov nedostatku vitamínu D

Užívanie vitamínu D pomáha nášmu telu zostať svieži a mladý v dlhodobom horizonte. Dostatočné množstvo vitamínu D je podľa nedávneho výskumu Zurichskej univerzity nevyhnutné pre udržanie zdravia kostí.

Autor: Aurora Geib ~ Zdroj: NaturalNews.com ~ Foto: Shutterstock.com

[columns autocols=“2″]
[dropcap type=“2″]M[/dropcap]noho ľudí sa domnieva, že pre udržiavanie zdravia stačia správne stravovacie návyky. Nie je tomu tak úplne v prípade vitamínu D. Len málo potravín prirodzene obsahuje vitamín D. Pokiaľ jete mäso, môžete sa zamerať na stravu zloženú z dvoch porcií tučných rýb za deň, ako je losos či makrela. Najlepšie je však zvýšiť hladinu vitamínu D v tele prostredníctvom dostatočného slnečného žiarenia.

Mylná predstava mnohých ľudí, že získajú dostatok vitamínu D len stravou, je kľúčová v ich zdravotných ťažkostiach. Vitamín D totiž nefiguruje ako samostatný vitamín, funguje totiž v spolupráci s ďalšími vitamínmi ako je horčík, ktorý možno nájsť v zelenej listovej zelenine ako je špenát. Táto jedinečná vlastnosť vitamínu D prispieva k mnohým chronickým chorobám.

Najlepší spôsob, ako zistiť nedostatok vitamínu D, je nechať si spraviť krvný test, ktorý zmeria úroveň vitamínov v krvi. Neobávajte sa o to požiadať svojho lekára. Môžete si však byť viac-menej istí, že máte nedostatok vitamínu D, pokiaľ pozorujete niektoré z nasledujúcich ochorení.[/columns]

Príznaky nedostatku vitamínu D

[list type=“numlist“]

  1. Chrípka
    Nedostatok vitamínu D je predispozíciou k respiračným ochoreniam.
  2. Svalová slabosť
    Aby kostrové svalstvo mohlo správne fungovať, potrebujú receptory dostatok vitamínu D.
  3. Lupienka
    Doplnenie vitamínu D môže byť veľkou podporou v liečbe psoriázy.
  4. Chronické ochorenie obličiek
    Pacienti s pokročilým chronickým ochorením obličiek nie sú schopní aktívnou formou generovať vitamín D. Týmto ľuďom je treba dodávať vitamín D3 na podporu metabolizmu vápnika.
  5. Cukrovka
    Výskum zameraný na 10 000 detí, ktoré dostávali v prvých dňoch života vitamín D, preukázal zníženie rizika ochorenia o 80%.
  6. Astma
    Vitamín D môže znížiť závažnosť astmatických záchvatov. Astmatické záchvaty boli vo výskume na deťoch znížené užívaním doplnku vitamínu D 1200 IU denne.
  7. Periodontálne choroby
    Všetci, ktorí majú chronické choroby ďasna, opuch a krvácanie, by mali zvýšiť príjem vitamínu D na výrobu zlúčenín, ktoré znižujú počet baktérií v ústach.
  8. Kardiovaskulárne choroby
    Ženy so zníženou úrovňou vitamínu D majú o 67% väčšiu pravdepodobnosť vzniku hypertenzie.
  9. Schizofrénia a depresia
    Dostatočné množstvo vitamínu D u tehotných žien a počas detstva je nevyhnutné pre správny vývoj mozgu a mentálnu funkciu.
  10. Rakovina
    Existujú dôkazy o väzbe medzi vitamínom D a rakovinou prsníka. Zvýšenie dávky slnka je spojené so znížením celkového rastu rakovinových nádorov i znížením ochorenia.

[/list]


Súvisiace články

Aký je Váš názor?